lauantai 8. marraskuuta 2008

dårar och döfinkar

Igår blev det lite onödigt konkret det här med skolvåld i Finland. Min skola, min enhet blev tömd av polisen, idag är skolan stängd. Det hade hittats hotfulla texter på internet.
Ingen vet om de va på skämt eller inte, men det jag vet är att jag blev rädd, skräckslagen och det känns inte alls trevligt att gå till skolan mer.

Idag stannade vi hemma, Nathalie såg så ynklig och snuvig ut så jag tänkte screw it, vi blir hemma, vi e ändå för lite tillsammans och med tanke i vilken spiral av skräck jag föll in i igår så kan familjens närvaro vara en ganska bra idé.

På kvällen måste vi dock ut, vi ska o bowla med min klass... men annars så ska vi bara mysa och njuta av att vara tillsammans i höstrusket var människor som inte mår bra hotar människor med döden.

Nu är det dags för oss att krama varandra♥

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

jees, men detta e nog inge sånt. Jag e sjuk o ja känner de i kropppen:(.Försöker trotsa de, men febern stiger då. ja ork it va sjuk:S