sunnuntai 2. marraskuuta 2008

Yleissivistystä kolme vuotiaan tyyliin

Istuttiin tyttöjen kanssa syömässä juuri, tytöillä on molemmilla kova kiinnostus Muumeja ja Peppi Pitkätossua kohtaan ja nämä kyseiset dvd:t pyörivät koko ajan meillä. Noh Melindalla on kova kyselyikä jonka mukana hän mielellään jakaa tietoa myös muille ja kommentoi K A I K K E A joten jaan teidän kanssa nyt vähän tätä yleissivistystä.

-Mamma, tarhassa on monta tätiä. Mä en osaa kaikkien nimiä, mutta ne tietää että mä olen Melinda.

- Mamma, tarhassa on kellari ja siellä istuu sellainen böö mies. (olivat käyneet Halloweenin kunniaksi tarhan kellarissa kauhukävelyllä ja siellä oli ollu joku pehmo jota painamalla tuli bööö ääni).

- Mamma, kaikki ihmiset asuu kotonaan, paitsi ne joilla ei ole kotia, meillä on koti ja siellä asuu Nathalie, Mamma ja Melinda, isä asuu Salossa ja mofi Tammisaaressa, missä se fammu ja faffa asui?
-Minä, Kemiössä (Kimito)
-Melinda, aah, Kimmossa. Kohta me asutaan uudessa kodissa jossa on sininen katto ja punaiset lattiat (ei todellakaan tule olemaan.)

-Mamma, Pepin kavereiden nimet on Tommy ja Annika, ja se hevonen on Lilla Gubben ja se apina on Hej Nilsson. (Herr Nilsson)

- Mamma, Nathalie ei osaa sanoa kjäckbjöd (näkkileipää, knäckebröd, ei osaa muuten Melindakaan, Nathalien versio on töttöröö.)

- Mamma, Muumimammalla on vaan esiliina, ei paitaa eikä hametta, paleeleeko muumimamman häntä?

- Mamma, Ovilerillä (Oliver heidän serkku) on vauva, vauva on pieni. Mä oon jo iso.

- Mamma, mä syön maitoa.

-Mamma, Missä se Haisuli oikein asuu?
-Minä, muumimaailmassa.
- Ai siellä sinisessä talossa.
-Minä: Ei kun sillä on oma koti.
- Aijaa se on varmaan keltainen se koti.

-Mamma, isän luo mennään isän autolla, mofin luo mennään junalla ja mummin luo lentokoneella, minne me mentiin laivalla?
-Minä: Ahvenanmaalle, mökille.
- Aah siellähän me tiskattiin käsin.

-Mamma, sitt kun musta tulee yhtä iso kuin isästä niin osaan sanoa "äjjä" (ärrä).

- Mamma, sinulla ja isällä on isot mahat, mulla ja Nathaliella on pienet. (Äärimmäistä totuutta)

- Mamma, suihkussa voi vain nauraa. (tämä koska ennen meillä huudettiin suihkussa kurkku suorana)

-Mamma, mä oon iso tyttö ja osaan pukea itseni, Nathalie on pieni mutta ei vauva.

-Mamma, Missä Pippin isä ja äiti asuu?
Minä: en tiedä.
-Aah ne asuu siellä meressä.

Näitä tulee koko ajan.

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ihania :D

Anonyymi kirjoitti...

haha, härligt! :) Tålamod, tålamod...
/mickan

Ansq kirjoitti...

Kävin :)

Jäin kuuntelemaan repeatilla tota sun ekaa biisiä :D Ihan huippu!

Hyvää alkanutta viikkoa teille tytsyt! ♥

-Ansq

Meriheinä kirjoitti...

Ihana Melinda <3

Anonyymi kirjoitti...

Du har så himla söta döttrar Malin! Sitter här och skrattar för mig själv när jag läser din text :)
Alltid kul att följa med din blogg!