keskiviikko 31. joulukuuta 2008

A year ended along with my grandmums life

Olin ajatellut kirjoittaa tänään tilannekatsauksen, mitä on tapahtunut ja mitä toivon tapahtuvan. Mutta en sitä tee. Tänään olen istunut 7h sairaalassa pitämässä fammuni kättä. Lähdin 22 minuuttia ennen hänen viimeisiä henkäyksiään viemään vaatteita tytöille jotka oli yhden ystäväni luona. 87 vuotias Fammuni jätti tänään meidät suruun.


Jag hade egentligen tänkt skriva en årsgranskning på mitt liv, men istället så berättar jag att jag idag suttit 7h vid min döende famos sida o hållt hennes hand. Jag for från sjukhuset 22 minuter innan hon drog sina sista andetag för att föra kläder åt mina döttrar som var hos en av mina vänner. Idag lämnade min 87 år gamla Famo oss i sorg.






1.8.1921 - 31.12.2008

Vem kan segla förutan vind
Vem kan ro utan åror
Vem kan skiljas från vännen sin
Utan att fälla tårar

Jag kan segla förutan vind
Jag kan ro utan åror
Men ej skiljas från vännen min
Utan att fälla tårar

Vila i Frid kära Famo
Jag älskar dig!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Beklagar sorgen.Kram Sara

Anonyymi kirjoitti...

Beklagar sorgen. God tillförsikt för 2009 iaf. Kram Mickan